У відповідь на запити вчителів команда проєкту проаналізувала наявні в Україні цифрові рішення для автоматизації розробки навчальних планів. Результати цього дослідження представлено в цій статті.
У сучасному освітньому середовищі вчителі та адміністрація шкіл отримали більше автономії й відповідальності. Водночас зросла потреба в інструментах, які зроблять процес планування ефективнішим і зручнішим. Один із таких інструментів — Конструктор навчальних планів НУШ, створений на підтримку впровадження Державного стандарту базової середньої освіти. Це безплатний ресурс, розроблений у межах співпраці проєкту «Навчаємось разом», Українського інституту розвитку освіти та команди підтримки реформ МОН..
Чому варто спробувати Конструктор?
Інтерфейс конструктора простий і зрозумілий — навіть для тих, хто не має досвіду роботи з цифровими платформами. Робота з ним нагадує конструктор із блоків: обираєш освітні галузі, визначаєш години, формуєш структуру навчального плану.
Не потрібно рахувати вручну — платформа автоматично підсумовує навчальне навантаження, розраховує тижневі години та підказує, якщо перевищено нормативи. Це економить час і знижує ймовірність помилок.
Конструктор вбудовано перевіряє відповідність вашого плану вимогам Держстандарту. Це означає, що створені документи одразу готові для затвердження і не потребують додаткової перевірки вручну.
Кілька педагогів можуть одночасно працювати над програмами чи планами в межах однієї школи або педагогічного об’єднання. Це особливо корисно під час планування інтегрованих курсів або розробки спільної освітньої програми.
Створені документи мають єдину структуру та зберігаються у цифровому форматі. Це дозволяє легко презентувати навчальні плани педагогічній раді, батькам чи під час інституційного аудиту.
Конструктор навчальних планів — це не просто сервіс. Це інструмент підтримки кожного вчителя у впровадженні реформи НУШ, засіб для командної взаємодії і реальний крок до прозорої, гнучкої та якісної освіти.
Що ще потребує доопрацювання у Конструкторі навчальних планів НУШ?
Попри численні переваги, користувачі конструктора також відзначають кілька напрямів, які потребують вдосконалення:
Багато вчителів та адміністраторів уперше стикаються з новим рівнем автономії. Тому виникає необхідність у практичних інструкціях, відеогайдах та методичній підтримці, які б допомогли працювати з конструктором впевнено та ефективно.
У зв'язку з цим було б доречним створення серії коротких онлайн-курсів або вебінарів із прикладами заповнення для різних типів шкіл.
Крім того, користувачам не завжди вистачає прикладів типових навчальних планів для різних моделей (наприклад, з іноземною, з інтегрованими курсами) та адаптованих програм із врахуванням особливостей учнів.
Тож була б дуже актуальною для педагогів бібліотека шаблонів та зразків, які можна змінювати під конкретні потреби школи. На основі відгуків педагогів можна виділити кілька очікувань:
1. Інтеграцію з іншими освітніми платформами
Наприклад, інтеграція з електронними журналами або системами внутрішнього моніторингу якості освіти.
2. Спільний простір для обміну планами та програмами
Користувачі хотіли б бачити "банк рішень", де педагоги з різних регіонів могли б ділитися своїми напрацюваннями, отримувати зворотний зв’язок і надихатися ідеями колег.
3. Підтримку змішаного навчання
Додавання можливості позначати онлайн модулі, асинхронну роботу, цифрові ресурси безпосередньо в планах — це стало б особливо актуальним у контексті дистанційного чи змішаного формату.
Конструктор уже сьогодні є потужним ресурсом для вчителів. А завдяки відкритості до зворотного зв’язку — він має потенціал стати ще більш зручним і функціональним у майбутньому.
Коментарі
Дописати коментар