Перейти до основного вмісту

Українські освітяни мають високий рівень медіаграмотності

Нещодавно «Детектор медіа» провів дослідження щодо медіаграмотності українських педагогів. Було опитано 406 співробітників навчальних закладів усіх рівнів, які безпосередньо займаються викладацькою або науковою діяльністю. За результатами дослідження, 93% опитаних освітян мають вищий за середній або високий рівень знань у сфері медіа та цифрових комунікацій. Зокрема, 77% мають вищий за середній рівень, а 16% — високий. Для порівняння, лише 7% громадян віком від 18 до 65 років можуть похвалитися таким рівнем медіаграмотності. Дослідження виявило, що молодші вчителі (до 25 років) загалом краще орієнтуються в медіапросторі. З них 26% мають високий рівень знань, тоді як серед їхніх колег віком 46—55 років — лише 15%.

51% освітян мають високу чутливість до дезінформації, маніпуляцій або замовних матеріалів. Це на 20% більше, ніж середньоукраїнський показник. 41% мають високий рівень розуміння місії медіа в суспільстві, тоді як серед загального населення цей відсоток становить 27%.

Вчителі щоденно використовують цифрові технології: 98% щодня працюють в інтернеті, 95% використовують онлайн-ресурси для підготовки до занять, 63% перевіряють інформацію за трьома або більше джерелами, і лише 16% освітян ніколи не перевіряють достовірність інформації, тоді як середньонаціональний показник — 37%.

Використання ШІ також поширюється: 43% педагогів використовують його для підготовки уроків, ще 55% дозволяють учням користуватися інтернетом на уроках, а 31% не забороняють використання ШІ.

Використання ШІ. Інфографіка з дослідження

Водночас дослідження виявило і певні виклики. Попри високий рівень загальної медіаграмотності, освітяни потребують додаткових навичок у сфері цифрової компетентності. Це стосується ефективного використання ШІ, нових програм і платформ для дистанційного навчання, а також безпеки в інтернеті.

66% опитаних зазначили, що в їхніх закладах уже викладають медіаграмотність, а 47% часто дають учням завдання перевіряти достовірність джерел.

Уроки з медіаграмотності. Інфографіка з дослідження

Результати дослідження підтверджують, що українські освітяни мають великий потенціал для побудови медіаграмотного суспільства, проте для ефективного його використання освіта та цифрова грамотність потребують інвестицій.

                                                                   Журналіст:   Огей Антон Володимирович



Коментарі