Нещодавно «Детектор медіа» провів дослідження щодо медіаграмотності українських педагогів. Було опитано 406 співробітників навчальних закладів усіх рівнів, які безпосередньо займаються викладацькою або науковою діяльністю. За результатами дослідження, 93% опитаних освітян мають вищий за середній або високий рівень знань у сфері медіа та цифрових комунікацій. Зокрема, 77% мають вищий за середній рівень, а 16% — високий. Для порівняння, лише 7% громадян віком від 18 до 65 років можуть похвалитися таким рівнем медіаграмотності. Дослідження виявило, що молодші вчителі (до 25 років) загалом краще орієнтуються в медіапросторі. З них 26% мають високий рівень знань, тоді як серед їхніх колег віком 46—55 років — лише 15%.
51% освітян мають високу чутливість до дезінформації, маніпуляцій або замовних матеріалів. Це на 20% більше, ніж середньоукраїнський показник. 41% мають високий рівень розуміння місії медіа в суспільстві, тоді як серед загального населення цей відсоток становить 27%.
Вчителі щоденно використовують цифрові технології: 98% щодня працюють в інтернеті, 95% використовують онлайн-ресурси для підготовки до занять, 63% перевіряють інформацію за трьома або більше джерелами, і лише 16% освітян ніколи не перевіряють достовірність інформації, тоді як середньонаціональний показник — 37%.
Використання ШІ також поширюється: 43% педагогів використовують його для підготовки уроків, ще 55% дозволяють учням користуватися інтернетом на уроках, а 31% не забороняють використання ШІ.
Використання ШІ. Інфографіка з дослідження
Водночас дослідження виявило і певні виклики. Попри високий рівень загальної медіаграмотності, освітяни потребують додаткових навичок у сфері цифрової компетентності. Це стосується ефективного використання ШІ, нових програм і платформ для дистанційного навчання, а також безпеки в інтернеті.
66% опитаних зазначили, що в їхніх закладах уже викладають медіаграмотність, а 47% часто дають учням завдання перевіряти достовірність джерел.
Уроки з медіаграмотності. Інфографіка з дослідження
Результати дослідження підтверджують, що українські освітяни мають великий потенціал для побудови медіаграмотного суспільства, проте для ефективного його використання освіта та цифрова грамотність потребують інвестицій.
Журналіст: Огей Антон Володимирович
Коментарі
Дописати коментар