Сучасні учні не уявляють свого життя без смартфонів, соціальних мереж, віртуальних ігор, месенджерів. Учителі мають розуміти потреби школярів, аби мотивувати використовувати ІТ-уміння не лише для розваг, але й для навчання
Протягом останній двох років ми разом із колегою у період канікул використовуємо технологію web-квестів для розширення кругозору та ІТ-компетенцій школярів.
Web-квест — гра, що навчає
Дуже довго ми шукали оптимальні варіанти, як зробити канікули для учнів корисними та інформаційними. Одним із рішень було саме написання web-квестів. Тепер учні чекають наближення літа не лише, аби відпочити від уроків, але й пограти.
Беручи участь у web-квестах, вони крокують від станції до станції, де на них чекають цікаві завдання через гру, таким чином опановують нові сервіси та можливості мережі інтернет.
Так виглядає ігрове поле одного із web-квесту «Світ навколо нас». Кожна скринька — це новий етап, нова рубрика завдань.

Після того, як ми пограли з учнями свого навчального закладу, тозапропонували в Департаменті освіти Маріупольської міської ради пограти всіма навчальними закладами міста. І це вдалося. Учні та вчителі були у захваті, дякували нам за ідею і чекають на подальшу спільну гру.
На одному з Усеукраїнських педагогічних форумів ми розповіли колегам про досвід використання web-квестів. Багатьох ідея зацікавила. Тож останні квести ми проводили у статусі міжобласних змагань. Учні з різних областей України мали можливість не лише змагатися в своїх знаннях та вміннях працювати в мережі інтернет, але й спілкуватися та товаришувати.
Переваги використання web-квестів.
- Учитель вже не є «джерелом знань». Учасники гри отримують повну свободу в пошуках інформації та її використанні. Але слід навчати дітей критичного осмислення інформації та безпечної роботи у мережі. Тому кожен квест має сторінку, присвячену безпеці в інтернеті.

- Учасники перетворюються з пасивних об’єктів на активних суб’єктів освітнього процесу.
- Квест розвиває вміння працювати в команді.
- Web-квест можна використовувати у будь-якому місці з виходом до інтернету.
Що має знати вчитель, який створює web-квест?
Написання web-квесту вимагає дуже багато часу — декілька місяців, майже щодня працюючи над ним.
Створення подібного електронного продукту вимагає від автора знання принципів сайтобудування, роботи в різних сервісах та вміння їх завантажувати на створений для квесту сайт.
Ще однією проблемою є те, що більшість ресурсів є платними, не адаптованими під українську мову, тому вчителеві потрібно розуміти технічну іноземну мову.
Створюючи web-квести, необхідно враховувати вікові особливості учнів та ліміти перебування дитини за монітором комп’ютера. Ми дослідили, що найбільш зацікавлені брати участь у web-квестах учні 5–7-х класів. Але це твердження не претендує на об’єктивність.
Квести є чудовим засобом для створення міжнародних проектів, розвитку міжкультурних комунікацій і порозуміння між націями. Граючи, учні шкіл із різних країн можуть розвязати багато проблем реального світу.

https://rizdvo2019.wixsite.com/2019 - різдвяний веб-квест «Різдво в країнах Європи»
Автори: Гречка Володимир Сергійович — заступник директора з виховної роботи, учитель історії КЗ «Гімназія зі структурним підрозділом початкової школи № 17 Маріупольської міської ради Донецької області». Овсієнко Ірина Миколаївна — учитель початкових класів КЗ «Гімназія зі структурним підрозділом початкової школи № 17 Маріупольської міської ради Донецької області»
Коментарі
Дописати коментар