У Міністерстві освіти і науки оголосили про початок системного оновлення змісту освіти.
За інформацією освітнього відомства, ініціатива реалізовуватиметься в рамках комплексної політики «Освіта для життя» і спрямована на подолання розриву між теорією та практикою, між шкільною програмою й реальними потребами учнів.
У МОН повідомляють, що реалізація політики передбачає комплексний підхід через розроблення концепцій для всіх освітніх галузей.
«Освітня галузь об'єднує споріднені предмети й курси. Наприклад, до природничої освітньої галузі належать фізика, хімія, біологія, частково географія, екологія та астрономія як окремі предмети або інтегровані природничі курси. Концепції кожної галузі стануть дорожніми картами змін. Вони визначатимуть не лише, зміст і методику навчання, але й взаємозвʼязки між предметами та курсами всередині галузі. Вони визначатимуть, які компетентності формує кожна галузь, як оцінювати успіхи учнів, а також яким має бути сучасний освітній простір», – зазначають у МОН.
Коментуючи нову ініціативу, міністр освіти і науки Оксен Лісовий наголосив, що шкільна освіта має готувати учнів до реального життя.
«Це – головна ціль, відповідно, мета освітньої політики – створити систему, де кожен учень не просто здобуває знання, а розвиває практичні вміння, вчиться критично мислити та працювати в команді. Водночас ми прагнемо полегшити роботу вчителів, надавши їм чіткі інструменти та методики для досягнення освітніх цілей», – зазначив міністр.
У МОН очікують, що результати цієї роботи вже у 2025 році дадуть учителям зрозумілі інструменти для підготовки уроків та вплинуть на те, що вивчають школярі, якими вони користуються підручниками, як відбувається взаємодія між учителями й учнями в класі, що входить до професійного розвитку вчителів та в яких класах, майстернях чи лабораторіях проходить навчання дітей.
Планується, що пілотування напрацювань відбудеться у вересні 2025 року для трьох освітніх галузей: мистецької, технологічної і природничої для 5 класів.
Для підготовки напрацювань з 22 лютого 2025 року МОН розпочинає діалог про те, як оновити викладання предметів та курсів.
Під час фахових зустрічей освітяни працюватимуть над створенням нових концепцій кожної освітньої галузі.
Коментарі
Дописати коментар