Міністерство освіти і науки України наказом № 1163 затвердило концептуальні засади освітніх галузей та дорожню карту їхньої реалізації на 2025–2030 роки. Документ є частиною комплексної політики «Освіта для життя», яка має забезпечити системне оновлення змісту шкільної освіти та продовжити реформу Нової української школи.
Що містять концепції:
- систематизують інформацію про кожну галузь,
- пояснюють її мету, структуру і зв’язки з іншими галузями,
- описують актуальні виклики,
- пропонують рішення, які будуть ефективними у довгостроковій перспективі.
Концепції освітніх галузей доповнюють і пояснюють державні стандарти загальної середньої освіти, а також показують, як має вибудовуватися навчання з 1-го до 12-го класу — послідовно, логічно та з урахуванням міжпредметних зв’язків.
Які зміни відбудуться до 2030 року
За 5 років МОН планує:
- оновити модельні навчальні програми для всіх освітніх циклів;
- змінити підходи до створення, апробації та експертизи підручників і навчально-методичних матеріалів;
- розробити нові програми професійного розвитку для вчителів і освітніх управлінців;
- оновити освітні простори і їхнє оснащення відповідно до спеціально розроблених гайдбуків.
Цифрова платформа для освітян
Наступний крок — створення цифрової платформи для освітян, де будуть:
- галузеві путівники, створені на основі концептуальних засад;
- інтерактивний освітній поступ учнів з 1-го до 12-го класу;
- приклади реалізації наскрізних умінь і ключових компетентностей;
- інструменти для оцінювання навчальних результатів учнів.
Платформа дасть змогу вчителям вибудовувати навчання як послідовний процес, у якому кожен новий етап базується на попередньому і готує до наступного.
Для учнів це означає зрозуміліший і практичніший освітній шлях, для вчителів — чіткі орієнтири та підтримку в щоденній роботі.
Пілотні галузі і школи
Перші результати можна буде побачити вже в новому навчальному році: 64 школи пілотуватимуть оновлення змісту для 5-х класів у мистецькій, технологічній і природничій галузях.
Для цього вчителі, які апробовуватимуть нові підходи й навчальні програми, вже проходять навчання й ознайомлюються з навчально-методичними матеріалами. Пілотування дасть змогу перевірити нові підходи на практиці, зібрати зворотний зв’язок й удосконалити матеріали перед масштабним упровадженням.
Джерело: Міносвіти.
Автор: Кричковська Галина
Коментарі
Дописати коментар