Україна має зберегти унікальні освітні надбання щодо елітарної математичної освіти.
Таке переконання висловила старша наукова співробітниця Інституту проблем математичних машин і систем НАН України Катерина Терлецька у коментарі Освіта.ua щодо реформування математичної освіти на засадах НУШ.
За її словами, приблизно 90% учнів базової школи математика потрібна на рівні «для життя». Тобто вони мають розуміти, де, як і для чого можуть бути використані математичні знання, які вони отримують на уроках.
І саме такий підхід покладений в основу концептуальних засад математичної освітньої галузі, представлених широкому загалу.
Водночас Україна має унікальну школу елітарної математичної освіти – фізико-математичні ліцеї, вихованці яких показують високі результати навіть на міжнародному рівні.
«Давайте будемо чесні: перейти від «математики для життя» до вищої математики – це важко», – наголосила Терлецька.
Терлецька зазначила, що в західних практиках такий перехід зазвичай відбувається у старшій школі, і він є доволі болісним.
«У нас є система фізико-математичних ліцеїв. Ми беремо дітей з 5, 6, 7 класів і даємо їм більш складні задачі, олімпіадного рівня. Зараз у НУШ всі галузі рівні, і такі ліцеї починають «стиратися». Тому в концепції ми прописали, що держава має опікуватись такими закладами, надавати їм певний статус, більше годин. Механізм є, але має бути ініціатива шкіл у межах автономії», – зауважила Терлецька.
Джерело: osvita.ua
Коментарі
Дописати коментар