Серед напрямів STEM є кібербезпека та інформаційні технології, які вимагають підготовки фахівців, здатних забезпечити надійний захист критичної інфраструктури, державних систем та баз даних. Потреба в спеціалістах з програмування, аналізу інформації та штучного інтелекту дозволить прискорити цифрову трансформацію в різних галузях.
Для успішного розвитку цих напрямів важливою є наявність викладацьких кадрів. А також якісне формування знань та компетентностей від педагогів для майбутніх фахівців. Для цілісної підготовки викладачі повинні мати не лише ґрунтовну теоретичну базу, а й володіти практичним досвідом роботи.
Одним з яскравих прикладів є учасник національної премії Global Teacher Prize Ukraine 2024 та вчитель інформатики Харківської школи Сергій Биченко, який вирішив розвивати STEM-профіль. Він створив курс для 5-9 класів, який згодом став початком розвитку цієї сфери в навчальному закладі.
З його слів, педагогічна стежка – це експеримент довжиною в життя. Після початку повномасштабного вторгнення Сергій став співзасновником освітньо-реабілітаційного центру науки «Кристал’НЯ» в місті Новояворівськ, а нині працює над створенням технологічного кабінету у Винниківській санаторній школі.
«Нашій країні потрібні у майбутньому кваліфіковані науковці й науковиці, які живуть наукою та роблять усе можливе задля добробуту людей, престижу своєї країни і миру, який залежить від рівня освіченості, особливо молоді», – доповнює вчитель інформатики.
Активна робота Сергія доводить, що вчителі є рушіями позитивних змін та гарантами якісної освіти майбутніх поколінь. Комплексна реалізація ініціатив на державному рівні дозволить країні підготувати потужний кадровий потенціал у технологічних галузях, що є запорукою інноваційного розвитку, економічного зростання та зміцнення обороноздатності нашої держави.
Важливо розуміти, що інвестиції в STEM-освіту – це інвестиції в майбутнє України. Тоді як високому рівню залученості учнів до вивчення інформатики, математики та природничих наук сприяють вчителі та їх стрімке бажання давати здобувачам якісну освіту.
На уроках Яніни Хіжінської, учасниці премії Global Teacher Prize Ukraine 2024, учительки інформатики, української мови та літератури, учні вивчають штучний інтелект як інструмент вирішення глобальних проблем.
Школярі створюють графічні дизайни до прочитаних творів; розбирають граматику, обговорюючи інвестиції та читаючи Forbes; розробляють додатки і створюють компанії тощо.
Учні вчаться мистецтву формулювання запитів до AI, генерують тексти / зображення / музику / відео, роблять редизайни, оформлюють простір класу за допомогою нейромереж, шукають рішення глобальних проблем людства та вчаться автоматизовувати рутину.
Підхід Яніни дозволяє не просто споживати інформацію, а й активно працювати з сучасними технологіями, розвивати креативність та критичне мислення.
Таким чином, за успішним майбутнім нашої країни стоять вчителі, які постійно покращують якість освіти та мотивують своїх учнів для нових досягнень. Це дозволяє збільшувати кількість висококваліфікованих фахівців у галузі науки, технологій, інженерії та математики, які здатні розробляти інноваційні рішення та підвищувати технологічний рівень країни.
А якщо ви теж знаєте вчителів-новаторів – номінуйте їх на премію Global Teacher Prize Ukraine 2024, де буде обрано 3 вчителі або вчительки STEM, які отримають по 200 000 гривень.
Джерело: osvita.ua
Коментарі
Дописати коментар